سفارش تبلیغ
صبا ویژن
عباد الرحمن
مردم چیزى از کار دین را براى بهبود دنیاى خود وانگذارد جز آنکه خدا چیزى را که زیانش از آن بیشتر است پیشاپیش آنان آرد . [نهج البلاغه]

نوشته شده توسط:   شکوفه  

دوشنبه 85 بهمن 9  12:26 عصر

 

        

     سلام بر تو ای عاشورا !!
     تو نقطه وصل تمام شعاع های نور جهانی ، که مرکزیت جهان در تو معنا می یابد . از چه رو است که این گونه بلندی یافته ای ؟ آن زمان که شاعرانه شعور پر غیرت خود را بر عرصه حهان به نمایش نهادی و خداوند به ملائک نشان داد که ( انی اعلم ما لا تعلمون ) آن زمان بود که تا اوج عروج کردی و جهان حیات خویش را وامدار تو شد . تمامی غیرت تو و تمام اوج در صحیفه لحظات تو در خورشیدی پر نور متمرکز می شو د. خورشیدی پر نور که غیرت بزرگترین فقر و نداری مردمان زمان او بود و غیرتمندی بزرگترین ثروت یاران با وفای او .
 خورشیدی که در تمام لحضات تو شاعرانه عطش را سرود تا غیرت بیدار گردد. در این حال ، در دو سوی او مردانی ایستاده بودند : در سویی مردانی که مردی در آنها مرده بود ، حتی عطش در بیدار کردن غیرت انان پیروز نشد و در سویی دیگر مردانی که نام غیرت را سربلند کردند . آنها که در سخت ترین لحضات تو ای عاشورا ! آنگاه که عاشقانه بر زمین افتاده بودند ، در آن حال که خورشید دوباره عطش را با حضور پر از تنهایی خود سرود ، برخاستند . اما خورشید به آنها اذن عروج داد و آنها دوباره فرو تنانه بر زمین افتادند و به یقین می دانم که اگر خورشید فرمان جهاد دوباره داده بود ، از این سرا به سرای اوج عروج نمی کردند .
  ای عاشورا !‏پر شور ترین لحظات تو که سرشار از شعور شد،‏آن لحضه ای است که عباس ، علی و علمدار حسین ندایی رسا داد ، شاعرانه و لبریز از غیرت
                                                   والله ان قطعتموا یمینی          انی ابداً‏ان دینی
  ای عاشورا !‏همچنان با شعوری غیرتمند و شاعرانه تا انتهای جهان با طنین فریادهای خورشید ماه و ستارگانت جاودانه خواهی ماند .

             


 

نوشته شده توسط:   شکوفه  

چهارشنبه 85 بهمن 4  11:36 عصر

         گریه مظهر شدید ترین حالات احساسی انسان است و انگیزها و علت های گوناگونی دارد که هر کدام از آنها بیانگر حالتی خاص است . در روایات بعضی از انواع گریه تشویق شده و از صفات پسندیده بندگان محض خداوند به شمار آمده است .
 هر کس با اندک توجهی در خواهد یافت که گریه بر سیدالشهداء ،‏گریه از نوع محبت است . محبتی که عاشقانش در دلهایشان به ثبت می رسانند . گریه بر او ،‏گریه شوق است ؛ چرا که اکثر حماسه های کربلا شور انگیز و شوق آفرین است و سیلاب اشکهای شوق عشاق پیوسته به جهت آن همه ایثار ، جوانمردی ، رشادت ، شجاعت و خطابه های روشنگرانه آتشین مردان و زنان در ظاهر اسیر ، از چشمان عشاق سرازیر می گردد . همچنین هدف متعالی و انسان ساز او و اصحابش سبب گریه معرفت و پیوند است ، که به دیدگاه امام خمینی (ره) گریه سیاسی که فرمودند :  ماملت گریه سیاسی هستیم ، ما ملتی هستیم که با همین اشکها سیل جریان میدهیم و سدهایی را که در مقابل اسلام ایستاده  است خرد می کنیم .
   هیهات که گریه بر ابا عبدالله الحسین (ع) گریه ذلت وشکست باشد ، بلکه گریه همبستگی و پیوند با سرچشمه عزت و افتخار است ، گریه صامت نیست ، که گویاتر از هر ناطقی است ، گریه سرد کننده نیست ،‏که گریه گرما بخش است ، گریه بزدلان نیست ، که گریه رشیدانه است ، گریه حسرت و ندامت نیست ، که گریه امیدوارانه است . و بالاخره گریه معرفت است که در سوگ حسین و یارانش از هر گونه تحریف و انحراف در قیام جاودانه حضرتش جلوگیری می کند و شاید به همین دلیل است که در فضیلت گریه بر حسین (ع)‏روایات متعددی آمده است . از آن جمله حدیثی است که حضرت امام صادق (ع) می فرماید: (کلُّ الجَزَعِ وَ البُکاءِ مَکروه سِوَی الجَزَعُ وَالبُکاءُ الحسین (ع) )هر نالیدن و گریه ای مکروه است ، مگر ناله و گریه بر حسین (ع).                                                        
                                                                                                                  
التماس دعا


 

نوشته شده توسط:   شکوفه  

شنبه 85 دی 30  9:4 عصر

                                        

                               ان الحسین مصباح الهدی و سفینة النجاة
            بهر این  فرمود  پیغمبر   که   من           همچو   کشتیم  به  طوقان   زمن
          ما  و  اولادیم  چون   کشتی  نوح           هر  که دست اندر  زند  یابد  فتوح
         هر ولی را نوح و کشتیان ، شناس         صحبت این خلق را طوقان شناس

   خداوند عالم چهارده کشتی برای نجات ما قرار داده است به هر یک از آنها متوسل شویم و پناه ببریم ما را نجات می دهند و عجیب این است که اگر کشتی در دریا شکست اهل کشتی همه غرق می شوند اما این کشتی ها با آنکه  به ظاهر شکستها بر آنها وارد شده ، باز هم نجات از آنها دار یم .
  پیشانی پیامبر (ص) را مکرر به سنگهای جفا شکستند ، حضرت امیرا لمو منین (ع) فرق مبارکش تا پیشانی از شمشیر زهر آلود ابن ملجم ملعون شکافته شد . پهلوی فاطمه(س) از تخته در شکسته شد و هم بازوسش از غلاف شمشیر و تازیانه خسته وسیاه شد ،‏حضرت امام حسن (ع)  جگرش از زهر جفا پاره پاره شد اما سید الشهداء (ع) در زمین کربلا کشتی وجودش غرق  طوفان بلا شد و جای جای بدن شریفش ایز تیر ها و نیزه ها و سنگها شکست و مجروح شد ، ..........
    حضرت رسول خدا (ص) فرمود :
انالحسین مصباح الهدی و سفینة  النجاة حسین چراغ هدایت است و کشتی نجات برسانند و نجات امت است . رسول خدا (ص) دست حسین را گرفته و فرمود :‏مردم این است حسین بن علی . پس او را بشناسید و اورا برتری دهید کما آنکه خدا برتری داده است .
                                                            اللهم ارزقنی شفاعه الحسین یوم الورود

                                                                                                                                                بر گرفته از ثمرات الحیات


 

نوشته شده توسط:   شکوفه  

دوشنبه 85 دی 25  3:45 عصر


عاشورا

 عاشورا آموختن تفسیر زندگی به نسلهای پر شور جوان است .
 عاشورا بر ملا ساختن پوچی عمر عابدان وزاهدانی است که به زهدی گسسته ازتعهدهای اجتماعی دلخوش کرده اند .
 عاشورا یاد آوری نمود که مهمترین تکلیف ایستادن در برابر حاکمیت منحرف است .
 عاشورا یاد آوری رسالت انسان و بیان بهتر بودن مرگ از ذلت است .
 عاشورا رواج مردانگی ها و دلاوریهاست.
 عاشورا آینه صفت جمال و جلال حق است .
 عاشورا حضور نور در سیطره بی امان ظلمت است .
عاشورا تجلی کعبه در میقات خون است .
عاشورا جریان خون خدا در رگهای تنزل انسانهای سقوط یافته است .
 عاشورا عطشی دریا آفرین در اقیانوس حیات است .
 عاشورا بیرون آوردن نماز از زیر غبار تحمیلی سیاستهای تخدیر آموز است.
 عاشورا سیر منازل عرفانی است .
 عاشورا خروش طنین افکن آزادگی در زندگی است .
 عاشورا رکن کعبه و پایه قبله و عماد است.
 عاشورا به لرزه در آوردن بنیاد جامعه منحرف است .
 عاشورا طرد حاکمیت ضر قرآنی است
 عاشورا رسوا نمودن زاهد نمایان و عالمان ذلت پذیر است .
                                                              ادامه دارد




 


 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
 
شنبه 103 اردیبهشت 22
امروز:   11 بازدید
دیروز:   17  بازدید
فهرست
آشنایی با من
لوگوی خودم
عباد الرحمن
اوقات شرعی
لینک دوستان
آوای آشنا
آرشیو
اشتراک
 
طراح قالب
www.parsiblog.com